Zilveren Kruis Salesfunnel

Klant: Zilveren Kruis Achmea – Opdrachtnemer: UNITiD – Rol: Interaction Designer

In 2011 werkte ik aan het optimaliseren van de salesfunnel van zorgverzekeraar Zilveren Kruis Achmea; de premie berekening waar alle zorgverzekeraars aan het eind van het jaar op gefocust zijn. Met hoge conversiedoelen voor ogen begonnen we met het analyseren van de huidige premieberekentool. Ingewikkelde termen en te weinig informatie om een weloverwogen keuze te maken waren de grootste pijnpunten.

We hebben verschillende concepten getest met gebruikers. Het uiteindelijke concept focuste op het aanbieden van gelaagde informatie; snel en eenvoudig (zonder vaktermen) de stappen kunnen doorlopen, maar indien gewenst dieper de informatie induiken. Met behulp van dit uitgangspunt en een aantal door Zilveren Kruis samengestelde pakketten waren we in staat de verschillende type bezoekers te bedienen; snel en een ‘het zal wel goed zijn’ mentaliteit versus ‘ik wil alles tot op de bodem uitzoeken en vergelijken’.

De uiteindelijke resultaten vielen allerminst tegen. Het aantal bezoekers dat hun premie berekende op de site van Zilveren Kruis was veel hoger dan voorgaande jaren en met nog 8 dagen te gaan tot het einde van het jaar waren de online doelstellingen al ruimschoots gehaald!

User flow

User flow

Wireframes eerste stappen met eenvoudig te beantwoorden vragen

Wireframes eerste stappen met eenvoudig te beantwoorden vragen

Visual design

Visual design